“We betrekken uw naasten graag bij uw revalidatieproces, zodat zij weten hoe ze u het beste kunnen ondersteunen als u weer thuis bent.”

De rol van naasten

Uw naasten spelen een belangrijke rol in het verloop van uw revalidatieproces.  Daarom overleggen we met u hoe we uw naaste(n) kunnen betrekken bij uw zorg en behandeling.

Overleg met uw naasten is vooral ook van belang als u straks weer naar huis gaat en vooral op uw naaste(n)bent aangewezen. Uw naaste is dan ook goed geïnformeerd over hoe hij/zij u het beste kan ondersteunen in uw dagelijks functioneren. Samen met uw naasten kunt u zich goed voorbereiden op de hulp die u dan nodig heeft.

Revalidatieplan

Het behandelteam stelt samen met u een revalidatieplan op. Ook uw naasten worden hierbij  betrokken, mits u daarmee akkoord gaat. In het revalidatieplan staan doelen die (grotendeels) moeten worden behaald om terugkeer naar huis mogelijk te maken. Tijdens voortgangsgesprekken bespreken we met u en uw naasten of de revalidatiedoelen en de geplande ontslagdatum haalbaar zijn.

Meeloopdagen

Om de overgang vanuit het revalidatiecentrum naar huis zo goed mogelijk te laten verlopen, vragen we uw naaste om een paar dagen met u mee te lopen in Klimop. Uw naaste kan dan verschillende dagelijkse handelingen met u te oefenen.

Proefverlof

Ook kunt u in aanloop naar uw ontslag  een dag met proefverlof. U bent dan van ’s ochtends tot ’s avonds thuis. Door thuis te oefenen merkt u waar nog extra aandacht voor nodig is en of er nog aanpassingen in huis nodig zijn.

Eerste contactpersoon? Zo houden we contact!

Bent u eerste contactpersoon? Dan wilt u natuurlijk graag op de hoogte blijven van het revalidatieproces van uw naaste. U kunt hiervoor de cliënt-app gebruiken. Hebt u geen toegang tot de app of wilt u extra contact met de verpleging? Dan kunt u op de volgende manieren contact met ons opnemen:

Op de afdeling
Persoonlijk contact met de verpleging of iets afgeven? Zowel op de 3e als 4e etage is een zusterpost: ga bij binnenkomst van de afdeling direct naar links en aan het einde van de gang weer naar links.

Telefonisch
De verpleging is dagelijks telefonisch bereikbaar van 14:00 tot 15:00 (bij calamiteiten zijn we 24/7 bereikbaar).

  • verpleging 3e etage 0341 – 772630
  • verpleging 4e etage 0341 – 772636

Andere contactmogelijkheden
Als u en uw naaste geen gebruik kunnen maken van de cliënt-app, dan overleggen we met u op welke manier we het beste met u kunnen communiceren. Dit vermelden we ook in het zorgdossier.

Wanneer nemen wij contact op?
Wij nemen alleen contact met u op als hiervoor direct aanleiding is. Bijvoorbeeld bij insturen naar spoedeisende hulp, een valincident, medische achteruitgang van uw naaste, etc.

NB: de client heeft de regie!
Is een cliënt wilsbekwaam dan communiceren wij direct met de cliënt. De cliënt is dan zelf verantwoor- delijk om zijn of haar naasten te informeren. Als een cliënt niet wilsbekwaam is, of niet in staat om te communiceren, dan communiceren wij met de eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger.